quantum of love

Salam Kasih Sayang,
Izinkan,
Penyelesaian individu untuk kesihatan anda adalah yang terbaik.

Tumbuh -tumbuhan bekerja kerana kita telah terlibat dengan mereka.

kita bergantung pada tumbuh-tumbuhan untuk:
1. Oksigen
2. Makanan
3. Pakaian
4.Tempat tingal

Penyelesaian yang tersedia setiap saat:

DIA tidak memberikan apa yang kita minta....
Namun telah menyediakan apa yang kita perlukan.
Syukuri , nikmati dan jaga apa yang kita miliki saat ini.

Kata bijak:
Kita korbankan kesihatan untuk mendapat kekayaan
Kita merencanakan, bekerja dan menabung.
Kemudian mengorbankan kekayaan untuk mendapatkan kesihatan dan sering yang didapati adalah kubur
Kita hidup bangga atas apa yang dimiliki, kita mati hanya memperolehi batu nisan.

Wassalam .


Sunday, September 18, 2011

Gaya Hidup Purba

Meditasi! Inilah salah satu yang dimaksudkan gaya hidup purba. Apa yang dilakukan  oleh nenek moyang kita dalam mengembangkan diri, mendekatkan diri kepada  Illahi adalah dengan berdiam diri bermeditasi.
Meditasi akan mendewasakan fikiran dan tingkahlaku, menenangkan gelegak emosi apapun dan membawa manusia pada kedamaian berhampiran dengan pencipta.
Dalam tradisi tradisi disetiap daerah, akan ada cara tentang pendekatan diri kepada Yang Maha Esa dan alam ini. Kini banyak tradisi yang intinya adalah mengembangkan pendekatan dengan alam dan Yang Maha Esa. Soal cara makan contohnya, gaya purba dan gaya sekarang berbeza jauh, kita sedari bahawa jenis makanan dan cara masak masa kini, berisiko mengganggu kesihatan ?
Setiap orang ingin diperlakukan dengan baik, caranya yang perlu terus dipertingkatkan, kalau zaman purba dengan cahaya, yang terbit dari hati, maka cara nya akan jadi tepat tanpa herotan (distortion) .Gaya purba mengajar kita mengenali diri kita dengan cara meditasi. Apa yang kita dapat maka akan boleh kita kongsikan dengan orang lain.
Meditasi akan mengembalikan kesedaran sepenuhnya sebagai sebahagian dari alam, yang mengoptimumkan nafas kerohanian masing-masing, Purba bukan bererti tanpa elektrik ,handphone , kereta atau membeli-belah dimall, melainkan hal-hal purba yang sejak dahulu dilakukan seperti meditasi, sebaiknya tidak ditinggalkan!
AkuPurba

No comments:

Post a Comment