quantum of love

Salam Kasih Sayang,
Izinkan,
Penyelesaian individu untuk kesihatan anda adalah yang terbaik.

Tumbuh -tumbuhan bekerja kerana kita telah terlibat dengan mereka.

kita bergantung pada tumbuh-tumbuhan untuk:
1. Oksigen
2. Makanan
3. Pakaian
4.Tempat tingal

Penyelesaian yang tersedia setiap saat:

DIA tidak memberikan apa yang kita minta....
Namun telah menyediakan apa yang kita perlukan.
Syukuri , nikmati dan jaga apa yang kita miliki saat ini.

Kata bijak:
Kita korbankan kesihatan untuk mendapat kekayaan
Kita merencanakan, bekerja dan menabung.
Kemudian mengorbankan kekayaan untuk mendapatkan kesihatan dan sering yang didapati adalah kubur
Kita hidup bangga atas apa yang dimiliki, kita mati hanya memperolehi batu nisan.

Wassalam .


Saturday, October 1, 2011

Urutan Payudara

Ramai wanita yang berdandan memakai pakaian seksi giler hanya agar mereka kelihatan seksi. Hal ini pun direspon oleh syarikat pakaian dengan menghasilkan pakaian-pakaian yang ketat - yang membuat tubuh sukar bergerak - serta pakaian dalam yang diperbuat dari bahan kurang berkualiti sehingga membuat pemakainya rentan terkena kanser payudara . Ini disebabkan kerana pakaian yang ketat akan menekan bahagian-bahagian tubuh tertentu dan berpotensi membuat racun-racun di dalam tubuh berkumpul atau tertekan masuk ke dalam serabut-serabut sel tubuh. Jika racun tersebut tidak secara teratur dikeluarkan, maka akan sangat mungkin terkumpul di serabut-serabut otot payudara sehingga mengakibatkan potensi terkena kanser payudara meningkat.
Untungnya, ada cara menyenangkan untuk mencegahnya, iaitu dengan melakukan terapi urutan payudara.

Mengapa
urutan payudara dapat mencegah kanser? Alasannya mungkin beranjak dari fakta bahawa meningkatkan peredaran darah dengan cara mengurut payudara akan menghangatkan kawasan sekitar organ ini sehingga racun tubuh akan terbuang dari tumpukan endapan racun di payudara. Selain itu juga untuk merangsang pengeluaran kelenjar limfa sehingga kelenjar ini akan mengalirkan enzim yang sekaligus turut membawa serta zat-zat kimia yang berbahaya.

Kelenjar limfa (lymph) menghasilkan sejenis enzim yang menyerupai cecair yang mengelilingi sel-sel hidup. Cairan limfa ini mengandungi zat pembasmi penyakit.

Terapi urut payudara akan sangat bermanfaat bagi para wanita dan boleh dilakukan sendiri atau dengan bantuan suami. Caranya cukup mudah kerana hanya perlu gerakan-gerakan urut secara lembut yang digabungkan dengan teknik mengurut dan meramas untuk meningkatkan peredaran darah dan pengeluaran limfa.

Teknik terbaik adalah dengan mengurut payudara dalam pola melingkar, bermula dari bahagian puting susu ke arah luar. Ulangi langkah ini beberapa kali seperti ketika anda susunan jari-jari anda ke sepanjang jari-jari lingkaran atau jeriji roda basikal, namun jangan terlalu menekan atau mengurut dengan keras kerana justru akan membahayakan. Agar lebih selesa, losyen pewangi atau minyak urut hangat boleh digunakan . Penggunaan minyak ini juga akan menghindarkan kulit payudara anda dari geseran yang terlalu keras.

Idealnya, urut payudara sebaiknya dilakukan selepas pulang dari aktiviti kerja. Disarankan agar terlebih dahulu berehat / tidur sejenak dengan tidak menggunakan coli / bra untuk melancarkan aliran darah di bahagian tubuh tersebut.

Sebagai tambahan, terapi urutan ini juga akan sangat bermanfaat jika dilakukan saat wanita mengalami menstruasi atau haid di mana pada saat-saat tersebut biasanya payudara terasa tegang. Atau juga pada masa menyusukan bayi untuk mengurangkan ketegangan pada otot-otot payudara selepas menyusukan bayi.Dan yang lebih penting lagi, dapat sekaligus dimanfaatkan untuk mengesan sama ada benjolan yang mencurigakan di bahagian payudara.

selamat mencuba
imej : google

Nota : Minyak urut aromatik kombinasi yang bersih dan menyegarkan intipati minyak cedarwood, sparmint, selasih,limau mandarin,lemon, nilam, jintan, Grapefruit dan Clary sage.
boleh dipesan melalui 019-3969192

No comments:

Post a Comment